Wednesday, October 14, 2009

beristigfar selalu...

dah hampir sebulan ayong tak update blog..
emmm...

hari ini ayong ade perasaan yg pelik...
susah nak ckp mcm maner perasaan nih..

tak suker nyer dgn manusia yg berlakon baik...;(
sedey... ;(

1 comment:

  1. Salam Ayong.
    Dalam dunia segalanya berkemungkinan dan semuanya harus berlaku.Jadi tiada apa yang dipelikkan lebih2 lg dengan tingkah laku manusia.

    Dunia ni kan pentas lakonan dan manusia pula pelakonnya.Jadi pastinya berbagai2 watak akan kita temui.Semakin meningkat usia kita semakin banyak pergaulan dan dengan ini mematangkan kita dalam berfikir.Justeru itu pasti kita temui dan lebih mengenali watak-watak yang kita gauli.Ada yang ikhlas ada yang hipokrit dan ada yang seribu macam karektor lagi.Dengan pergaulan pelabagai watak inilah akan menguji kabijaksanaan kita berfikir,menguji ktahanan mental kita dlm menghadapi ujian dan kewajaran kita dalam membuat keptusan serta tindakan.

    Adikku Ayong..
    sebab itulah Allah memperuntukkan dosa dan pahala disamping Allah juga menyediakan syurga dan neraka.Sepatah kata orang veteren bergaul dengan penjual minyak wangi maka keharumannya akan melekat pada pakaian kita,bergaul dengan pengimpal besi akan terkena jua percikan apinya.
    Maka itu gunakanlah mata hati untuk melihat dan sentiasalah menjadi pemikir sebelum bertindak.

    Allah akan bersama-sama dengan orang-orang yang benar.Itulah janjiNya.

    Kepada Ayong belajarlah dari kesilapan lalu. Setiap kesilapan merupakan pengajaran kepada kita dan ianya akan menambahkan pengalaman.
    Disamping itu tanamkan nilai2 murni dalam diri dan teguhkan jatidiri.Insyaallah Ayong akan jadi kebal dari sebarang ujian,insyaallah.

    ReplyDelete